2013. szeptember 1., vasárnap

Keresgélés, fórumok...

Keresgélés, fórumok...


Mint az Égéstérből kiderült, Winkli és Pista sem tudott nagyon dönteni, hogy ilyen összegért mi is lehetne a jó döntés. A Forester a méretei miatt kiesett, hiszen elég nagyra nőttem és persze az sem ártana ha az asszony könnyedén be tudná rakni majd a babavágent, ha itt az idő. A CR-V a Pista szerint megint nem jó választás. Igaza volt. Hosszas videózás és tesztek alapján a CR-V hajtásai elég későn a kapcsolnak összkerékre, és az sem elég erőt jutatt minden kerékre. Ekkor még szóba jöhetett a Jeep Grand Cheeroke 2.5 TD, a Mazda Tribute kétezres vagy háromezres V6 benzin illetve a Mitsubishi Pajero. A Cheeroke elég olcsó és jól felszerelt de sajnos az összeszerelés minősége hagy némi kívánnivalót. A Tribute szép és megbízhatónak tűnik. Elég nagy a beltér és már majdnem személyautós, de ritka. Főképpen itthon nagyon ritka. Németországban sokkal több példány szaladgál az utakon de itthon összesen kilenc darab volt eladó mikor keresgéltem. Egyre jobban tetszett.

 
A háromezres 20 literes fogyasztása az még nekem is horror. A Totalcar tesztje alapján még jobban belopta magát a szívembe. Karotta szinte csak jókat mondott róla. Fel is kerekedtem és telefon. Volt a Balaton környékén egy szép de az nem összkerekes volt. Egy Budapesten egy BMW kereskedésben. A legnagyobban. Arra volt dolgom, megnéztem. A kiszolgálás tökéletes. Nyitják, csukják az ajtót. Emberünk felveszi a kulcsot és irány a parkoló. Az autó a képeken szép, metál kék és szinte hibátlannak tűnt, bár a leírásban szerepelt, hogy van egy-két apró horpadás. Gondoltam sebaj, hiszen használt és terepjáró. Kinyit, indít, indul. Körbe nézzük az emberke beszél és sorolja a hibákat. Csomagtért nyit és meszes lett a pulcsim ujja, a szőnyeg pedig szabályosan nehéz a portól. A motortérben ereszt a vízpumpa és a szelepfedél mellett olajszivárgás. A motortetőn olyan karcolások mintha valaki satupadnak használta volna. Az emberünk beszél még, hogy valami öregé volt és második autónak használta, de akkor én már csak egy Zsukkot láttam. Kaptam névjegyet de tudtam, hogy kár volt a papírért. Indulás haza, de ha már itt vagyok akkor a nagyhatalmas autópiacra benézek. Rengeteg autó. Ez nem az a piac amire én vidéki naiv gondoltam. Azt hittem tulajok árulnak saját portékát. Nem, ez csak kereskedések tömkelege. Bejárni is sok. Pláne megjegyezni mit láttál az elején. Egy emberke udvarias és segít eligazodni, bár látja, hogy nem vagyok hal a számára. Pár éves autókat árul a luxus kategóriából. Körbenézek. Freelander. Emberke ül mellette, fényez. Igen a porban a szabad ég alatt fújja a küszöböt. Rám néz majd kérdezi, hogy segíthet-e. A válasz persze nem és szinte menekülök a telepről. Irány haza, gondolkozom, hogy még Kecskeméten megállok és leskelődök egy kicsit, de már nincs kedvem hozzá.


Folytatom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése